کاربردها

محصولات فومی در صنایع نظامی

۳ آبان ۱۴۰۲
بدون دیدگاه

محصولات فومی در صنایع نظامی

جالب است بدانید که محصولات فومی در صنایع نظامی هم کاربرد های زیادی دارند. فوم یا Foam یک لغت انگلیسی به معنای «کف» است؛ که برای نام بردن یکی از مشتقات صنایع پلیمری استفاده می‌شود. فوم، پلیمری است که از پراکندگی گاز در جامدات و مایعات به وجود می‌آید و حالتی اسفنجی به خود می‌گیرد. فوم‌ها ممکن است دارای ساختار سلولی باز یا بسته باشند. در ساختار سلولی باز محفظه‌های گاز به یکدیگر متصل هستند، ولی در ساختار بسته، گاز محفظه‌هایی مجزا را به وجود آورده که همگی توسط مواد جامد فرا گرفته شدند. برای این که بیشتر در مورد فوم ها بدایند صفحه را ترک نکیند، زیرا در این مقاله قرار است درباره «کاربرد محصولات فومی در صنایع نظامی» صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

صنعت فوم‌سازی و اینکه فوم EVA چیست؟

فوم EVA یکی از انواع فوم با ساختار سلولی بسته است که بعد از فشرده شدن ترمیم‌پذیری بهتری پیدا می‌کند. همه ما در زندگی روزمره خود به‌طور مداوم با این فوم در ارتباطیم چرا که EVA نقش زیادی در صنایع مختلف دارد و اکثر بخش‌های زندگی ما را درگیر کرده است. EVA کاربردهای گوناگونی دارد که یکی از آن ها کاربرد محصولات فومی در صنایع نظامی است. این فوم با وجود ویژگی‌های منحصربه‌فردش، جایگزین مناسبی برای مصالح گوناگون از جمله PVC، کامپوزیت چوبی، کائوچو، فایبرگلاس‌ها و… است.

یکی از پر رونق‌ترین صنایع پلیمری دنیا «صنعت فوم سازی» است. علت رونق قابل توجه این صنعت «ویژگی‌های خاص و کاربردهای مختلف این محصول کاربردی» است. فوم EVA با ویژگی‌هایی که در ادامه می‌خوانیم نقش مهی در توسعه و تکمیل صنایع گوناگون ایفا می‌کند و سبب می‌شود بسیاری از فعالان مربوط به این صنایع به مصرف آن جذب شوند. این فوم محصولی مفید و پرکاربرد است که به دلیل ساختار و عملکرد فوق‌العاده‌ای که در برابر رطوبت، حرارت و شرایط مختلف آب و هوایی دارد توانسته استحکام خوبی را از خود نشان دهد. این فوم یکی از مناسب‌ترین انواع فوم در تولید محصولات فومی نظامی به شمار می‌رود و بیشترین کاربرد محصولات فومی در صنایع نظامی، کاربرد فوم EVA در صنایع نظامی است.

کاربرد EVA و محصولات فومی در صنایع نظامی برای ساخت ابزارهای دفاعی و امنیتی که نیاز به مقاومت در برابر ضربه‌های شدید دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. لباس‌های نظامی، پوشش ابزار گران‌قیمت دفاعی، زره بدن، کفش و… از جمله محصولاتی هستند که با EVA ساخته می‌شوند. مواد این فوم ویژگی‌هایی مانند ضربه‌گیری و ساختار نیمه سفت و سبک را در محصولات ایجاد می‌کند؛ به همین علت هم استفاده از آن در صنایع نظامی ضرورت دارد. از ویژگی‌های مهم فوم EVA می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضربه‌گیری
  • ارتجاع
  • استحکام زیاد
  • قیمت مناسب
  • عایق بودن در برابر حرارت و صدا
  • سبکی
  • تنوع سایز
  • استاندارد بهداشتی
  • عایق الکتریسته
  • ضد آب

کاربرد محصولات فومی در صنایع نظامی چگونه است؟

کاربرد محصولات فومی در صنایع نظامی یکی از مهم‌ترین کاربردهای فوم، استفاده از آن در ارتش و نیروهای مسلح است. تدارکات نظامی در سراسر دنیا جا به جا می‌شوند؛ به همین علت استفاده از یک محافظ برای ایمن نگه داشتن آن‌ها مسئله بسیار مهمی است. بسته‌بندی درست به شما اطمینان می‌دهد که محصولات حساس و پرخطر با خیال راحت جابه‌جا می‌شوند. فوم‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی که دارند برای ساخت صنایع نظامی بهترین گزینه هستند؛ زیرا در ساخت ابزار و لوازم نظامی خصوصیاتی مانند سبک بودن و مقاومت بالا بسیار حائز اهمیت هستند. استفاده از فوم در صنایع نظامی، چابکی و امنیت افراد را تضمین می‌کند. محصولاتی که در ادامه نام می‌بریم نمونه‌هایی از کاربرد فوم در صنایع نظامی هستند.

فوم محافظ کلاه فلزی: کلاه‌های فلزی در برابر ضربات سنگین مقاوم نیستند و در صورت برخورد با اشیاء سخت خراش پیدا می‌کنند. با استفاده از فوم EVA به‌عنوان محافظ بین کلاه‌های فلزی و سر سربازان، می‌توان مقاومت کلاه را در برابر ضربه‌های خارجی بیشتر کرد.

فوم عایق ماشین‌های نفربر: EVA به علت خصوصیات حرارتی و الکتریکی خود حکم عایق را برای موتورهای نفربر یا سایر تجهیزات الکترونیکی دارد.

فوم ضربه‌گیر لباس‌ها یا جلیقه‌های نظامی: یکی از کاربرد محصولات فومی در صنایع نظامی تولید جلیقه‌های حفاظتی با فوم EVA است که از سر و گردن سربازان در برابر ضربه‌های سنگین محافظت می‌کند.

فوم بسته‌بندی در تجهیزات نظامی: فوم EVA به دلیل خصوصیات ضربه‌گیری خود می‌تواند بهترین محافظ در برابر ضربه‌های سخت برای تجهیزات گوناگون باشد.

عایق‌بندی بدنه هواپیمای نظامی: EVA یک عایق حرارتی و الکتریکی هست و به دلیل وزن پایینش می‌تواند به‌عنوان عایق بدنه هواپیما در صنایع نظامی استفاده شود. این فوم مقاومت بالایی در برابر اثرات محیطی مانند رطوبت و تغییرات دمایی دارد؛ به همین علت مقاومت بدنه هواپیماهای نظامی را افزایش می‌دهد.

 

خصوصیات محصولات فومی که در صنایع نظامی استفاده میشوند

کاربرد محصولات فومی در صنایع نظامی به قدری مهم است که توجه فعالان این عرصه را به سمت خود جلب کرده است. خصوصیات محصولاتی که با این فوم ساخته می‌شوند به شرح زیر است.

1.    انعطاف‌پذیری و کاربردی بودن

یکی از دلایل کاربرد فوم در محصولات فومی نظامی این است که بسته به نیازی که برای هر یک از این محصولات وجود دارد، فوم نظامی این قابلیت را دارد که درجه سختی متفاوت و انعطاف‌پذیری داشته باشد؛ بنابراین می‌توان آن‌ها را به شکل سفارشی تولید کرد.

2.    مقاومت در برابر حرارت زیاد

یکی دیگر از دلایل کاربرد فوم در صنایع نظامی «مقاومت آن در برابر حرارت بالا» است. برخی از انواع فوم مثل فوم EVA تحمل دماهای بسیار زیاد حتی تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را دارند. این فوم‌ها در برابر اسیدهای رقیق شده و قلیاها مقاوم هستند.

3.    داشتن سطح القا کننده اصطکاک

محافظت از محصولات و ابزار نظامی، در این عرصه از اهمیت زیادی برخوردار است. به علت سطح القا کننده و اصطکاک، اجسامی که روی فوم قرار می‌گیرند به‌آسانی نمی‌لغزند و به‌خوبی ایمنی محصولات در بسته‌بندی‌ها حفظ می‌شود.

4.    قابلیت تحمل دمای شدید

با توجه به اینکه لباس‌ها و محصولات دارای پوشش فومی برای حمل‌ونقل به مکان‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند پس این ویژگی یکی از موارد حائز اهمیت در تولید محصولات فومی نظامی است. فوم نظامی باید تحمل دمای شدید و جنبه‌های مختلف و نامساعد آب و هوایی مثل باران‌های شدید یا اشعه‌ها را داشته باشد.

5.    مقاومت در برابر ضربه

فوم نظامی با ایجاد انعطاف‌پذیری، نرمی، جذب شوک یا ضربه و مقاومت در برابر تکان‌های شدید، توانایی محافظت از ظریف‌ترین تجهیزات نظامی و امنیتی را در حمل‌ونقل‌های پی‌درپی دارد؛ همچنین در لباس‌های نظامی می‌توان امنیت بدن افراد در برابر ضربه‌های مختلف و آسیب را تأمین کرد.

6.    دوام بالا در برابر پارگی

محصولات فومی نظامی ممکن است متراکم و یا بسیار سنگین باشند اما این مسئله اهمیت زیادی ندارد! فوم نظامی با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد از این تجهیزات بدون هیچ نقصی محافظت می‌کند.

محصولات فومی نظامی فوملند

مجموعه فوملند به‌عنوان یک کارخانه تخصصی توانایی تولید انواع ممحصولات فومی در صنایع نظامی را با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و جدیدترین فناوری‌های روز دنیا را دارد. فوملند با از طراحان مجرب در ساخت این محصولات کمک می‌گیرد. این مجموعه با در نظر گرفتن نیاز مشتریان آماده پاسخگویی و مشاوره در زمینه خرید محصولات فومی نظامی مختلف است و خریدی رضایت‌بخش را برایتان به ارمغان می‌آورد.

یکی از ویژگی‌های مهم مجموعه فوملند «تولید محصولاتی متناسب با نظر و سلیقه مشتریان، به‌صورت کاملاً سفارشی» است. با توجه به کاربرد محصولات فومی در صنایع نظامی باید محصولاتی ایمن و با کیفیت بسیار بالا طراحی و ساخته شوند؛ پس مجموعه فوملند این امکان را فراهم کرده تا به‌صورت تخصصی تمام نکات لازم در تولید این محصولات رعایت شود. گروه فوم لند طمینان می‌دهد که محصولی کاربردی و تضمین شده را به شما تحویل دهد.

خرید محصولات فومی نظامی

با توجه به اینکه در صنایع نظامی، کاربرد محصولات فومی در صنایع نظامی در «کیفیت و تضمین امنیت جانی افراد» از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در نتیجه خرید محصولات فومی نظامی با کیفیت بسیار اهمیت دارد. اگر قصد سفارش انواع محصولات فومی نظامی با بالاترین سطح کیفیت را دارید پیشنهادی که به شما میشود «مجموعه فوملند» است. فوملند با کمک یک تیم متخصص امکان تولید با کیفیت‌ترین محصولات فومی نظامی را با قیمتی ایده‌آل فراهم کرده است.